5 måder at øge dine sælgers produktivitet med Android og iOS

På international basis stiger den mobile trafik på internettet mere og mere. Fra 2018 har andelen netop oversteget 50 % af al internetbrug. Nemlig med hele 51,2 %. Som virksomhed følger du selvfølgelig med den tekniske udvikling og dertilhørende innovation. Derfor har vi samlet 5 måder, hvordan du som virksomhed og salgsafdeling kan øge produktiviteten med Android og iOS.

1. Automatiser din ordrebehandling

Forbes har i 2018 undersøgt, hvor meget af tiden virksomhedens sælgere bruger på rent faktisk at sælge. Det skræmmende resultat viste, at kun 35 % af tiden en sælger bruger i arbejdstiden, bliver brugt til at sælge. Resten af tiden bruges til forarbejdning af aktiviteter og andet administrativt arbejde.
Ved at automatisere de administrative opgaver såsom at tage imod ordre, indhente godkelsender, m.m., kan sælgerne holde fokus på at skabe salg. Ved hjælpe af din app, vil komplekse B2B-ordre kunne forenkle tildeling af fremtidige bestillingsdatoer, forskellige forsendelsesadresser eller opdeling af ordre pr. leveringsdato.

2. Promover dine brands og produkter fra din smartphone

Dit salgsværktøj kan dog meget mere end at tage ordre. Du kan bruge din Android eller iOS til at fremvise produkter og brands fra dit e-katalog. Du kan vedligeholde dine forskellige e-kataloger for de forskellige sæsoner og målgrupper. Du kan fra din smartphone fremvise brandvideoer, produkter og instruktioner, alt sammen imens du fører en samtale med kunden.

3. Personaliser dine kunders erfaring

Ved at benytte ordrehistorikken og de mest solgte produkter, gør du det nemmere for dine kunder at genbestille produkter. Ud fra kundens præferencer, øger du samtidigt din mulighed for up-sell og cross-sell.

4. Problemfri ERP-integration til dine salgs-apps

Mange brands og grossister benytter stadig flere salgs apps og programmer, hvilket kan være tidskrævende og forvirrende for alle i organisationen. Det kan føre til tabte ordre og lange leveringstider, når informationen går tabt imellem systemerne. Med en problemfri ERP-integration kan dine sælgere tage imod ordre på din smartphone direkte hos kunden, samtidigt med at ERP-systemet opdateres automatisk. Er du offline på din smartphone, sender den informationerne, så snart den går online.

5. Bedre kommunikation med dit hold

Som salgschef, har du brug for at være i kontakt med dit salgsteam og vide at de er produktive. Det kan til tider være besværligt, når dit team er på farten, og derfor ikke har tid til at mødes ansigt til ansigt.
Med en mobil salgsapp til Android eller iOS, har du muligheden for at have fingeren på pulsen. Salgsopgaver kan let distribueres til dit team og da alt salg og CRM er integreret fra dit ERP-system til din smartphone, er alle salgsopgaver opdaterede og tidsregistreret. Du er altså i fuld kontrol over dit team og hvor i landet de arbejder.
Dit team får også en langt nemmere hverdag, da de kan trække alle oplysninger fra CRM-systemet direkte på deres smartphone. Din sælger har altså altid de vigtigste informationer ved hånden.

Vil du vide mere om Pepperi? Lad en af vores konsulenter kontakte dig!

Kontakt mig
Pepperi Modebranchen