Få en succesfuld B2B e-commerce strategi med disse 3 råd

B2B kunder ser på online indkøb anderledes end B2C kunder. Deres e-commerce oplevelse er inspireret af B2C verdenen, men købsbeslutningen er mere baseret på logik og praktiske hensyn. De ser efter en leverandør de kan stole på. En leverandør der skaber værdi og hjælper med deres komplette krav og efterspøgelser. De søger efter en leverandør eller et brand der opfylder flest af deres ønsker.


Det kan derfor være en kompliceret proces at udarbejde en succesfuld B2B e-commerce strategi. Der er enkelte åbenlyse aspekter der er med til at skabe succes, så som; gode information, en god brugeroplevelse og god kundeservice. Det er selvfølgelig også vigtigt, at du hele tiden tilpasser disse ting ud fra dine kunders feedback.


Men lad os se på vores 3 råd, der løfter din virksomheds B2B e-commerce strategi helt til tops.

1. Få hele holdet med ombord

Det er vigtigt at hele virksomheden arbejder mod samme mål. Derfor skal alle medarbejdere forstå målsætningen med B2B e-commerce strategien. Forklar også hvordan virksomheden forventer, at denne strategi kan hjælpe virksomheden i fremtiden. Når medarbejderen forstår alle aspekter af strategien, er det nemmere at få dem ombord – specielt hvis det er nyt for nogen. Det kan være godt givet ud, at uddanne medarbejdere der har behov for det.

Få medarbejderne til at forstå, at virksomhedens B2B e-commerce strategi er udviklet for at hjælpe medarbejderne og deres salg.

2. Lav en sammenhængende strategi

Når der udarbejdes en strategi for B2B e-commerce, er det vigtigt at der ikke udelukkende fokuseres på e-commerce. Strategien skal fokusere på hele kunderejsen, uanset om kundekontakten foregår hos kunden, over telefonen eller via din e-commerce platform.

3. Lav din e-commerce personlig

Ifølge Garner, som er verdens førende forsknings- og rådgivningsfirma, kan personalisering af den digitale kunderejse øge omsætningen med helt op til 15 % i 2020. Det er altså vigtigt, at få kunden til at føle, at de behandles specielt og personligt. Det kan være helt simple ting, som at tilføje kundens brand til deres kunde-interface.

Kundeoplevelsen kan laves endnu mere personlig, hvis der udarbejdes specielle e-kataloger baseret på kundens præferencer og betingelser.

Med Pepperi får du en international e-commerce platform der hjælper din virksomhed med vækst. Pepperi hjælper med mobil ordremodtagelse, CRM, B2B e-commerce, ruteplanlægning, e-katalog og omni-channel.

Kontakt mig
Pepperi Modebranchen